המבחן הראשון של המפכ"ל הדתי • "הוא לא מתחשב במגזר החרדי"

    האם אלשיך יעמוד בסופו של דבר במבחן מול המגזר החרדי או שלמרות שהוא אדם דתי הוא ינסה להוכיח שהוא ענייני והוא ינהג באופן קשה מול המגזר החרדי? ימים יגידו.
    דוד לזר 8 Comment on המבחן הראשון של המפכ"ל הדתי • "הוא לא מתחשב במגזר החרדי"
    האם אלשיך יעמוד בסופו של דבר במבחן מול המגזר החרדי או שלמרות שהוא אדם דתי הוא ינסה להוכיח שהוא ענייני והוא ינהג באופן קשה מול המגזר החרדי? ימים יגידו.
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלושת העצורים החרדים שנעצרו השבוע בחשד להפצת חומר הסתה נגד חיילים חרדים – ישוחררו היום ממעצרם זאת לאחר שבית המשפט קיבל אמש את ערעורם.

    הפרשה הנוכחית מסעירה את המגזר החרדי בימים האחרונים, ורבים רואים בה את 'המבחן הראשון' של המפכ"ל הדתי החדש רוני אלשיך שמתמודד כאן בפעם הראשונה עם המגזר שאליו הוא מחובר – המגזר החרדי.

    אמש היה נראה לכאורה שהמשטרה בראשותו של המפכ"ל אלשיך – עושה הכל למנוע הפרות סדר מיותרות במגזר החרדי תוך כדי הליכה בין הטיפות. בקשות מתחסדות מראשי הנהגת הציבור החרדי – למנוע הפרות ומנגד איומים חריפים על מפירי הסדר.

    שעות ספורות לפני הודעת בית המשפט על שחרורם של העצורים – פנתה המשטרה להנהגת הציבור החרדי וזאת בכדי למנוע עימותים והפרות סדר, "אנו מצפים מהנהגת הציבור ומהמארגנים להרגיע את הרוחות ולהביע באופן נחרץ את התנגדותם להפרות סדר".

    אך אם זאת שיגרו איומים ברורים כי "המשטרה תגלה אפס סובלנות לאירועי הפס"ד המסכנים את שלום הציבור, תעצור את פורעי החוק ותמצה עימם את הדין".

    מאוחר יותר כאמור קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את הערעור שהגישו עורכי הדין של שלושת העצורים וקבע כי הם ישוחררו היום בשעה 10:00 בבוקר.

    בעקבות כך, הודיעו ב'וועדה להצלת עולם התורה' שלא לקיים את ההפגנות שאיימו להבעיר את הערים הגדולות, ירושלים, בני ברק, בית שמש ואשדוד.

    בשיחה עם גורמים חרדים הם מאשימים את המפכ"ל אלשיך הדתי, כי בשונה מקודמיו, הוא כלל לא מתחסד עם המגזר החרדי, לאתר 'קול חי' הם אומרים כי "לולי קבלת הערעור אמש על ידי בית המשפט, המשטרה הייתה עוצרת כבר 30 מפגינים".

    לדברי הגורמים, "בית המשפט המחוזי נזף קשות במשטרה אמש באופן חריף על מעצרם של שלושת העצורים ועל הגדרתם על ידי הפרקליטות כמסוכנים", אומרים הגורמים ומוסיפים כי "המשטרה התנהלה כאן כאילו מדובר בפרשיה חמורה מתקופת ברית המועצות, עשרות נחקרו תחת אזהרה, וכאלו שנחשדו על שליחת מייל".

    אולם דווקא גורמים ב'פלג הירושלמי' אומרים לאתר 'קול חי' כי הם לא מאשימים את אלשיך, "אנחנו מאשימים דווקא את אייזיק סימון מפקד מחלק הונאה, שתחת פיקודו מתנהלים כל התיקים המשטרתיים הציבוריים שאין בינם לנתוני השטח מאומה, מלבד דרמה תקשורתית שמשרתת ציבור או אינטרס כזה או אחר. זה היה בפרשת ההטרדות בה ניהל מבצע מעצרים אדיר סביב עבירות שלא הובררו מעולם בחוק – אם קיים עונש ומה המידתיות של העבירה. וגם כעת בפרשת "הציידים" שכל אשמת החשודים היא בהעלבת עובד ציבור ובלשון הרע דבר שוודאי לא מצדיק התנהלות חריפה כל כך", אומרים הגורמים לאתר 'קול חי'.

    "מר סימון משרת ציבורים ואינטרסים, בזה אין לנו כלל ספק, תקוותינו כי המפכ"ל החדש מר אלשיך ישכיל למגר את התופעה המושחתת והגנגסטרית הזו משורות המשטרה", אומרים ב'פלג הירושלמי'.

    האם אלשיך יעמוד בסופו של דבר במבחן מול המגזר החרדי או שלמרות שהוא אדם דתי הוא ינסה להוכיח שהוא ענייני והוא ינהג באופן קשה מול המגזר החרדי? ימים יגידו.



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      זה לא קשור בשקל להתנהגות מול החרדים, אלא מול מפרעים.

    2. 7

      אכן אייזיק סימון הוא הפושע!
      אלשיך: תעצור אותו שלא ימשיך לקשור קשרים לביצועי עוונות ופשעים כשעיקר כוונותיו לקבל כותרות

    3. 6

      ההתחשבות תתבטא בכך שיעצור את כל האפיקורסים הנ"ל

    4. 5

      לעניות דעתי טוב עשתה המשטרה צריך לעשות סוף לכל המסיתים ואלימות אינה דרכינו ה' ישמור לאן אפשר עו להידרדר?

    5. 4

      וכי מה חשבתם שתפרו חוקים והוא יתחשב בכם?!
      אפה חילול השם בדבר?
      יש דרכים אחרות למחות.
      המפכ"ל אלשיך הוא מצוין ומקצועי.

    6. 3

      רוני אלשיך חזק וברוך ! אולי אתה תעשה סוף לבריונות ולטרור של מיעוט אנשים מתוכנו המתחזים כאנשי תורה ומנסים להשליך את חיתתם על כלל הציבור. מחבלים נמאסתם. די לטרור!

    7. 2

      לכל אנשי המלחמות ובפרט
      לכל האלו ששמחים לאיד על מעצרם של אנשי הפלג הירושלמי
      כדאי קצת שיחשבו קצת קדימה ולו מבחינה אינטרסנטית גרידה
      האם אתם באמת רוצים כאלו תקדימים של פעילות מדינת משטרה מול
      חרדים? הרי היום זה מול אנשי הפלג מחר זה עלול להיות באופן גורף כנגד חרדים אחרים בהקשרים אחרים ומסיבות אחרות
      למגיב מס' 6 אתה קצת נסחף, איפה אתה חי? באמת כלל הציבור מרגיש פחד מול העצורים האלו, או שדווקא רוב הציבור מרגיש פחד ממדינת המשטרה בה אנו חיים?
      לסיכום -כל ההתחשבנויות הפנים חרדיים צריכים להשתנות וללבוש אופי יותר מעודן ויותר יהודי ולהסתיים בפנים בדרכי נועם ולא דרך גורמים חיצוניים שעויינים גם את אלו וגם את אלו

    8. 1

      אלשיך הצליח במבחן הראשון. הוא הכניס מחבלים לכלא. זה אינטרס כלל חרדי.